Vereniging en Bestuur

01.00  Vereniging

De rechtspersoon Historisch Zaandam is opgericht bij notariële akte d.d.  6 maart 2018 en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder registratienummer 71079920.

De vereniging is gevestigd Galjoenstraat 24, 1503 AS Zaandam.

De vereniging heeft volledige rechtsbevoegdheid, fiscaal nummer RSIN 858571286.

Bankrekening                   NL13 RABO 0328 9566 00.

Internet                              www.historisch-zaandam.nl

E-mail                                 info@historisch-zaandam.nl

01.10  Statuten en Reglementen

De Akte van oprichting c.q. Statuten van Historisch Zaandam kunt u hier lezen

02.00  Bestuur

Conform artikel 9 van de Statuten wordt het bestuur van de vereniging als volgt samengesteld:

  1. Het bestuur bestaat uit ten minste drie en ten hoogste negen personen, die door de algemene ledenvergadering uit de leden worden benoemd behoudens het bepaalde hierna in het tweede lid.
  2. De voorzitter wordt door de ledenvergadering in functie gekozen. De overige functies binnen het bestuur worden door het bestuur verdeeld.
  3. Bestuursleden worden benoemd voor een periode van maximaal vier jaar. Onder een jaar wordt hierbij verstaan de periode tussen twee opeenvolgende jaarlijkse algemene ledenvergaderingen.
  4. De bestuursleden treden af volgens een door het bestuur op te maken rooster; een volgens het rooster aftredend bestuurslid is onmiddellijk herbenoembaar.

02.10  Samenstelling Bestuur

naam functie Benoemd Aftredend
Paul Vreeken lid / wnd. voorzitter

voorzitter

23-04-2018

16-05-2019
07-05-2023

2027
Hessel Kraaij secretaris / ledenadministratie 23-04-2018
21-11-2021
25-05-2025
2025
2029
Simon Greve Wnd. Penningmeester
Penningmeester
16-04-2025 *
25-05-2025
2029
Ursulien van Berge-Bakkum lid 29-04-2020
02-06-2024
2024
2028
Harry van Nek lid 29-04-2020
02-06-2024
2024
2028

02.12  Kamer van Koophandel

Historisch Zaandam staat sinds 07-03-2018 ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in het Handelsregister met KvK-nummer 71079920.

De leden van het dagelijks bestuur (voorzitter, secretaris en penningmeester) staan op persoonlijke titel ingeschreven als bestuurder gezamenlijk bevoegd (met andere bestuurder(s), conform de statuten.

02.13 Beloningsbeleid

Bestuurders en vrijwilligers ontvangen geen financiële beloning voor hun werkzaamheden. Zij kunnen echter aanspraak maken op een onkostenvergoeding voor gemaakte kosten in het kader van hun vrijwilligerswerk, zoals reiskosten, materialen en andere noodzakelijke uitgaven. Deze vergoedingen worden verstrekt op basis van declaraties en dienen te voldoen aan de door het bestuur vastgestelde richtlijnen.